Zavedení podnikového informačního systému

ERP Helios

Letecká společnost Grossman  

Tisk stránky
08.09.2010

Průkopnice soukromé letecké přepravy v ČR má Helios Orange

Společnost Grossmann Jet Service spol. s r.o. založila Dagmar Grossmann, která je průkopnicí soukromé letecké přepravy v ČR. Společnost byla založena v roce 2004 a provozuje tzv. business aviation. Na začátku svého působení zaměstnávala společnost 2 zaměstnance a fungovala jako zprostředkovatel charterových letů tryskových letadel zahraničních společností.  O rok později začala společnost provozovat letové služby a to s vysoce komfortním tryskovým letounem Embraer Legacy 135BJ, který pojme 13 cestujících. Poptávka na služby, které společnost poskytuje, stále rostla a tak začátkem roku 2008 přibyl do správy další tryskový letoun Hawker 900XP, který přepraví 8 pasažérů. Koncem roku 2008 již společnost provozuje již třetí letadlo, jedná se o velmi lehké proudové letadlo Citation Mustang pro 4 pasažéry.

V současné době společnost provozuje 3 letouny a zaměstnává 27 lidí. Grossmann Jet Service ročně uskuteční více než 500 letů a dosahuje ročního obratu přes 220 milionů korun. Svým klientům poskytuje široké spektrum služeb a to nejen služeb spojených s cestováním na nejvyšší úrovni, ale i s ubytováním, limuzínovým servisem na místě, organizací volného času, apod.

 

Hvězdy cestují prostřednictvím Helios Orange

Se vzrůstajícími požadavky klientů, vznikaly také požadavky na zaměstnance, kontroling letů, plánování, servis a online sběr dat od pilotů v letových destinacích. Proto se společnost rozhodla pořídit informační systém, který by splňoval nároky společnosti. Společnost zvolila informační systém Helios Orange.

Pro řadu požadavků specifických pro oblast letectví  (např. Flight Ops, Ops Support) vyvinul dodavatel systému nádstavby, které pracují v symbióze s Helios Orange. Výhodou Helios Orange je rovněž možnost jazykových verzí. V Grossmanu je Helios Orange standardně v angličtině.

Pro potřeby online sběru dat od pilotů, kteří jsou v různých světových destinacích byl vyvinut speciální internetový modul. Piloti jsou tak  schopni ihned po letu zadat vzdáleně přes webové rozhraní data, která na domovské základně využívají plánovači.

Byl vytvořen speciální modul „Přehled letových služeb“, který umožňuje sledovat a vykazovat nalétané hodiny pilotů. Tento modul splňuje požadavky letových norem ČR a Evropské unie. 

Aby společnost byla schopna pružně plánovat lety svých klientů, potřebuje mít záznamy o provedených letech co nejdříve. Z tohoto důvodu byl uveden do provozu další speciální modul „Výkaz letových služeb“, prostřednictvím kterého piloti online pomocí webu zadávají všechny potřebné informace pro plánovací oddělení. Webový modul je přizpůsoben požadavkům pilotů a umožňuje zadávání dat prostřednictvím internetu a notebooku nebo přes mobilní komunikační zařízení. Spolu s těmito moduly je využíván základní modul „Oběh zboží a celní sklady“, „Číselník zaměstnanců“ a „Číselník organizací“.  

V současné době je robustní implementace rozdělena na  několik fází, které se postupně v Grossmanu zavádějí.

Plány do budoucna

Vzhledem k faktu, že v ČR konkurence v oboru soukromé letecké přepravy roste, bude společnost navazovat nové pracovní vztahy s indickým a čínským trhem charterových letů, dále bude rozvíjet potenciál v ČR a spolupracovat s Rakouskem a Slovenskem. S plánováním a úspěšnou realizací těchto cílů by měl samozřejmě pomoci informační systém Helios Orange. Z tohoto důvodu budou dalšími speciálními moduly modul „Plánovaní letů“, „Sledování licencí pilotů“ a „Servis letadel“.

 

 




Napište si o více informací nebo volejte zdarma 800 111 223
Napište si o více informací nebo volejte zdarma 800 111 223
Vaše jméno/ firma*
Telefon*
Vložte text dotazu / poptávky*